2006-10-15

Langtang, Gosainkund

...akkor sem probalnek meg 11 napot belesuriteni egyetlen post-ba. Helyette itt van nehany tetszolegesen kiragadott kep (meg van vagy 1000 db, a Vosonic kivaloan mukodott egyetlen feltoltessel, meg 4000 meter felett is), keves szoveggel.

(Tegnap visszatertunk Katmanduba. Este elkezdtem feltolteni az uj kepeket, de 2 aramszunet is volt (ilyenkor az egesz varosban), a masodik utan mar nem vartam meg, hogy visszaterjen, rabiztam magam 1 riksara. Meg mindig el tudok tevedni a Thamel fantasztikus labirintusaban, vilagitas nelkul foleg. Vegul sikerult lealkudni a dijat 500-rol 30-ra. Mas kerdes, hogy o sem tudta hol van a szallodam, de vegul megiscsak hazaertem.)

A Langtang folyo 4000 meternel is magasabbrol indul, hogy 1800 meter korul egy tibetbol indulo masik folyoba (Nepalban onnentol a neve: Trisuli) csatlakozzon. A Langtang Trek vegig a folyo mellett halad, nehol kozvetlenul a folyo szintjen, neha 1000 meteres kanyon tetejen.

Nem vittem fel borotvat...

Az oregtol (ha jol ertettem, 59 eves) vettem egy tibeti naptaras medalt ("very very ol"), segelyaron, a csupa-luk cipoivel zsarolt erzelmileg, sikeresen. A kezeben imamalmot figyelhetunk meg.

Langtang Himal...

A Kyanjin Ri (4773 m) tetejerol. Kilatas a Langtang Lirung-ra (7246 m).


Onkezuleg:
For Galen...

A Langtang-volgybol lefele menet atkeltunk egy masik volgybe. A szamos fuggohid egyiken Vincent es Roshan halad at.

Kb. 2500 m-ig szubtropusi oserdo. A Gosainkund fele menet meg 3000 meter felett is fantasztikus os-fenyoerdon at vezet az ut.

Gosainkuind, a hinduk (egyik?) szent tava (4400m). A legenda szerint Shiva, amikor megszomjazott, mert merget ivott, haromagu vasvillajaval fakasztotta. Nyaranta hindu zarandokok ezrei jonnek el ide. Dhruba, vezetom azt allitja, 2 eve a 69 eves nagymamaja is feljott ide Dhunce-bol (1900m) egy nap alatt, masnap vissza. En elhiszem.

Ez mar muveszet?
Ez mar giccs:
Lefele Gosainkund-tol. A hatterben az Annapurna, Manaslu es masok.

(A neha rettenetes JPEG zaj azert van, mert valamikor RAW+JPEG basic-ben, valamikor csak JPEG fine-ban fotoztam, a konvertalaskor meg persze mindent egyforman lehoztam 70%-osra.)

Es vegul ismet a kedvencem, Langtang Lirung:


Dhunce-bol a 9 oras buszuton haza Katmanduba volt idom beleelni magam a szegenysegbe, amit utkozben, csak az ablakon keresztul bamulva vegigelhettem. Sok mindenen el kellett gondolkoznom.

Holnap reggel indulunk az Annapurna alaptaborba Subival, uj guide-ommal, 11 nap.

Tashi delek...

2 comments:

Anonymous said...

mail ment. (sokis)
igyekszem nem nagyon irigykedni.
inkább gyönyörködöm :)

szianna

somewhere over yonder said...

szépek a képek mind. úgy néz ki, jól érzel magad. továbbra minden jót a magas magas hegyekben. ama dablam a kedvencem. ju